panWokularach

Jak nazwać swój sklep internetowy?

Internety

Dzielę się moimi wskazówkami- inspiruj się śmiało. Nazwa Twojego sklepu internetowego to jeden z tych kluczowych elementów, po którym identyfikują Cię klienci. Jest jednym z pierwszych punktów styku z Twoją marką. Nazwa definiuje markę, pomaga kształtować klientom oczekiwania, buduje rozpoznawalność oraz często charakteryzuje profil Twojej działalności.   🎣 Mówi się, że dobra nazwa sklepu internetowego pomaga […]

Dzielę się moimi wskazówkami- inspiruj się śmiało.

Nazwa Twojego sklepu internetowego to jeden z tych kluczowych elementów, po którym identyfikują Cię klienci. Jest jednym z pierwszych punktów styku z Twoją marką. Nazwa definiuje markę, pomaga kształtować klientom oczekiwania, buduje rozpoznawalność oraz często charakteryzuje profil Twojej działalności.  

🎣 Mówi się, że dobra nazwa sklepu internetowego pomaga dotrzeć do większej liczby klientów, zwiększyć świadomość marki i podnieść sprzedaż. Bardzo lubię ten moment, kiedy tworzę nazwę. Wydaje się niby proste, ale wszystko zaczyna się komplikować, kiedy siadasz i zaczynasz nad tym pracować.

No OK, ale dobra nazwa sklepu internetowego to jaka nazwa?

Poszukajmy odpowiedzi na to pytanie.

Dla mnie dobra nazwa jest:

🎈łatwa do zapamiętania — wybierz nazwę, która jest łatwa do zapamiętania i odróżnienia od innych konkurencyjnych nazw.

🎈czytelna — unikaj zbyt długich lub skomplikowanych nazw, które mogą być trudne do przyswojenia przez klientów.

🎈oddająca charakter sklepu — upewnij się, że nazwa pasuje do wizerunku, jaki chcesz stworzyć dla swojej marki.

🎈jasna i spójna — unikaj zawiłości lub nazw trudnych do wymówienia.

🎈unikalna — upewnij się, że nazwa nie jest już używana przez inny sklep lub firmę.

🎈kreatywna — zastanów się nad tym jak wyróżnić się na tle innych.

🎈uniwersalna — jeśli planujesz działać międzynarodowo, upewnij się, że nazwa jest zrozumiała w różnych językach i kulturach.

INSTRUKCJA OBSŁUGI — Jak zbudować nazwę dla sklepu internetowego?

1. Odpowiedz — lokalna czy globalna?

To bardzo ważne, żeby na samym początku, zanim zaczniesz cokolwiek wymyślać, odpowiedzieć sobie na to pytanie. Czy sklep internetowy, których chcesz stworzyć, będzie działał na jednym rynku lokalnym, czy myślisz o wielu rynkach? To pomoże Ci w procesie tworzenia nazwy. Narzuci pewne ograniczenia lub ukierunkuje na właściwe tory. 

Nazwa lokalna — pozwoli Ci na używanie słów, wyrażeń zrozumiałych na danym rynku, w danym języku. Zyskujesz więcej możliwości do skorzystania z wieloznaczności i słów używanych potocznie. Ja bardzo lubię niuanse językowe, przy tworzeniu nazwy można poszaleć.  

Nazwa globalna — powinna być dobrze rozumiana w każdym zakątku świata, uniwersalna. Oczywiście możemy stosować nazwy własne, skróty i wyrażenia, którym sami nadamy jakieś znaczenia.  

2. Wypisz to, co Ci się podoba u innych 

Zrób listę nazw sklepów internetowych, które Ci się podobają. Poszukaj i wypisz te elementy nazw, które zwracają Twoją uwagę. Spróbuj złapać ich procesy tworzenia- na bazie jakich skojarzeń powstały? Co i jak opisują? 

3. Twórz kreatywnie, ale prosto i zrozumiale 

Dobrym rozwiązaniem mogą być słowa, które się rymują lub zaczynają na tę samą literę. Innym rozwiązaniem może być wymyślenie słowa lub zmodyfikowanie istniejącego słowa. Uważaj na niekonwencjonalne wyrażenia, które mogą wprowadzać w zakłopotanie lub niezrozumienie. Najlepiej sprawdzają się dosłowne, opisowe nazwy składające się z 1 lub 2 słów.

Unikaj alternatywnych pisowni, które mogą być trudne do zapamiętania.

Zerknij, jak zrobili to inni:

> ministerstwodobregomydla.pl; > tylko.com; > malaszklarnia.pl czy balaganstudio.com

4. Nazwa sklepu = domena

Ja zawsze kombinuję w tę stronę. Dla mnie to mega ważne, żeby te dwa elementy zgrywały się w 100%. To bardzo pomaga w budowaniu rozpoznawalności, czy tworzeniu komunikacji. 

5. Pokombinuj z różnymi końcówkami domen  

To otwiera nowe możliwości do kreacji i szukania wyjątkowych nazw, które łatwo zapamiętać, ale przede wszystkim mają swój niepowtarzalny charakter. 

Zerknij, jak zrobili to inni:

> zapakuj.to; > ID.me; > esize.me czy printON.it 

6. Frazy kluczowe w nazwie 

Fajnym rozwiązaniem jest dodanie fraz kluczowych dla Twojego sklepu internetowego do jego nazwy. Na pewno będzie to paliwem napędowym dla większej ilości wyszukiwań organicznych w SEO i jednoznacznie sprofiluje działalność Twojego sklepu. 

Zerknij, jak zrobili to inni:

> druk24.pl; > koszulkowo.com; > roslinydlabiura.pl czy kwiaty.pl 

7. Stwórz listę

Zastanów się nad słowami i wyrażeniami, które pasują do opowieści Twojej marki. Sklepu internetowego, który lada moment zbudujesz. Otwórz dokument w Google lub weź po prostu czystą kartkę papieru i notuj wszystkie słowa i wyrażenia, które wydają Ci się istotne dla tworzonego sklepu lub firmy. Bądź kreatywny, ale trzymaj się zasady- im prościej, tym lepiej. 

8. Zawężaj i eliminuj 

To czas na to, żeby zacząć eliminować. Skreślaj wszystko to, co nie pasuje do Twoich założeń lub po prostu nie gada z Tobą. Krótkie i chwytliwe słowa są zwykle najlepsze. Będą łatwiejsze  dla Twoich klientów do wpisania w wyszukiwarce online lub do wymówienia, gdy będą opowiadać innym o Twoim sklepie. 

Nie bój się wykorzystać swoich najbardziej szalonych  pomysłów na nazwę sklepu internetowego. Twórz odważnie i z rozmachem. Trzymam kciuki za superowe nazwy i owocne biznesy online!


Dziękuję, że mnie czytasz. 

panWokularach | internety tłumaczy 

Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!

#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja

Na co dzień pomagam:

  • Sklepom, serwisom internetowym niezależnie jak duże już zdążyły urosnąć, by rosły jeszcze bardziej i efektywniej.
  • Markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać ze swoimi odbiorcami.
  • Firmom skalować ich biznesy, rozwijać się na rynku polskim i zagranicznym.

Ps. 

Jeśli interesują Cię moje treści, śledź mnie w mediach społecznościowych. Polub moje strony w socjalach. Udostępnij moje treści znajomym. 

Napisane przez : 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Jestem analogowym facetem w cyfrowym świecie. Nie potrafię funkcjonować bez muzyki, kina , teatru i fotografii. Lubię odkrywać nowe smaki, miejsca, zapachy. Potrzebuję przestrzeni, emocji i ludzi. Na co dzień pomagam markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać :). Układam je w spójną całość, pokazuję jak budować interesujące historie, tworzyć i wdrażać strategie oraz nowoczesne technologie.

Platforma zarządzania zgodami od Real Cookie Banner