Generacja Z, Milenialsi i Boomerzy – jak pokolenia wpływają na B2B?

Jak  pokoleniowe różnice wpływają na B2B i wymuszają zmiany!

W świecie B2B zachodzą fundamentalne pokoleniowe zmiany. Piękne to, obserwuję je z ogromną ciekawością i zachwytem. 

Starsi panowie w garniturach i swetrach powoli odchodzą do lamusa, bo do głosu dochodzi pokolenie wychowane na internetach. Otwarte na nowości, biegle śmigające po nowych technologiach, urodzone niemal ze smartfonem w dłoni. 

Zmienią się bezpowrotnie procesy zakupowe w B2B, bo coraz częściej w nich spotykają się trzy pokolenia. Różnią się od siebie pod wieloma względami. Każde ze swoimi oczekiwaniami i preferencjami w kwestii kupowania. Zupełnie inaczej podejmują decyzje i kompletnie różnie podchodzą do komunikacji oraz do tego, jak mówić o swoich potrzebach. 

Co to oznacza dla firm B2B?

Moim zdaniem interesującą rewolucję. Firmy B2B stają przed faktem łączenia dwóch światów. Tego rzeczywistego, offline’owego opartego na klasycznych materiałach sprzedażowych, ofertach, telefonach oraz  bezpośrednich relacjach i spotkaniach face-to-face. 

Tego cyfrowego, zamkniętego w Matrixie i czeluściach  internetów, który goni za rozwojem narzędzi cyfrowych. Zapewnia mobile first w komunikacji, personalizację procesu zakupowego i przede wszystkim uzbrojony jest w nowoczesną analitykę i liczne automatyzacje. 

Nie warto ignorować zachodzących zmian. Trzeba je zaakceptować i czym prędzej zacząć uwzględniać je w swoich działaniach i strategiach. 

To co rekomenduje to przeniesienie sprzedaży do internetów. Zbudowanie wzajemnie uzupełniających się kanałów sprzedaży online i offline. Zaawansowane serwisy B2B lub sklepy internetowe wyjdą naprzeciw oczekiwaniom nowej generacji klientów. 

Dodałbym jeszcze do tego solidne zaplanowanie działań marketingowych. Opartych o szereg działań, które będą wspierać markę i budować zaufanie. Uwieszenie się tylko na działaniach typy “Kup teraz”  nie przyniesie zadowalających rezultatów.


#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.