Ci co wracają, kupią kolejny raz i przyniosą Ci więcej kasy!

To nie jest najlepsza droga, żeby zaczynać codziennie sprzedaż w B2B od zera.

Też tak myślisz? 

Super, to mam dla Ciebie zadanie. Sprawdź cele na jakie nastawione są Twoje działania marketingowe. Jestem przekonany, że w większości wypadków będzie to pozyskiwanie NOWYCH!

👉. Nowych leadów

👉. Nowych transakcji i klientów

👉. Nowych handlowców

Przepracowywałem to wielokrotnie ze swoimi klientami. W większości firm B2B działania marketingowe realizowane są według takiego właśnie schematu. Mamy dowieźć większą sprzedaż, to potrzebujemy dużo nowych leadów. Handlowcy najczęściej w swoich wskaźnikach KPI maja wskazaną ilość nowych klientów do pozyskania, itd. 

Wszystko kręci się wokół pozyskiwania NOWYCH. Tymczasem działań skierowanych do obecnych klientów praktycznie nie ma. No ok, zdarzają się codwutygodniowe mailingi, ale też z nastawieniem na “kup tu i teraz”. 

Najgorsze jest jednak to, że zupełnie umyka informacja, że w klientach, których posiadasz masz ogromny potencjał. Cholernie dużą wartość, której nie wykorzystujesz. 

Według Bain & Company, zwiększenie wskaźnika utrzymania klientów o zaledwie 5% może zwiększyć zyski od 25% do 95%. Bang! 

Sprytny sposób na zwiększenie retencji Twoich klientów to personalizacja i automatyzacja działań na podstawie danych i zachowań Twoich klientów 🚀

Zerknij na ten przykład ☝️

Masz Klienta, który regularnie co 30 dni, wraca i kupuje produkty z tej samej kategorii. On nie potrzebuje dodatkowego rabatu czy promocji, żeby kupić kolejny raz. Potrzebuje najczęściej w odpowiednim czasie przypomnienia.

Może to być krótka wiadomośc wysłana mailem, SMS’em lub komunikat w Twoim serwisie B2B, pokazujący się zaraz po zalogowaniu. 


“Wiemy, że cenisz sobie wygodę i regularność. Przypominamy, że warto już dodać do koszyka swoje ulubione produkty (link do produktów lub po prostu ich nazwa).

Zamówienia złożone dziś wysyłamy jeszcze tego samego dnia!”


lub 


“Dbamy o Twój komfort, dlatego przypominamy o możliwości ponownego zakupu Twoich ulubionych produktów.

Nie czekaj, aż Ci ich zabraknie – zamów już dziś (link do sklepu)”


To tylko jeden z wielu elementów o który warto zadbać. Zbuduj powtarzalny cykl wielu działań oparty na zachowaniach zakupowych Twoich klientów. Analizuj dane i wyciągaj wnioski. Zadbaj o klientów, których już masz, a dzięki temu:

  • Zwiększysz efektywność swoich kampanii
  • Wzrośnie sprzedaż bez ciągłego zwiększania budżetów na reklamy 
  • Częściej będą wracać do ciebie klienci z kolejnymi zamówieniami. 


#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.