Wiesz dlaczego?
Masz czasem wrażenie, że klienci się przed Tobą chowają?
Jesteś przekonany, że Twoja oferta jest najlepsza, masz genialny produkt w świetnej cenie. Masz konkretny plan oraz przekonanie, że zrobiłeś dobrą robotę i już tylko rozglądasz się za lecącymi z każdego kąta zamówieniami.
Tymczasem tygodnie lecą, a zamówień nie ma…
Nerwy, frustracja i ogromne rozczarowanie. No bo przecież:
>>> odpaliłeś sklep internetowy / serwis B2B
>>> przygotowałeś całkiem spory budżet na działania
>>> odpaliłeś kampanie w internecie
>>> ba, nawet AI zatrudniłeś do pomocy
I nic nie działa, a tymczasem Twoi potencjalni klienci wiszą Ci tuż nad głową, ale Ty nie wiesz, że właśnie tam są.
Widziałem takie obrazki u wielu klientów. Zarówno u tych małych, jak i u tych dużych. U tych z małym i wielkim doświadczeniem w danej branży. Nie ma reguły. Natomiast ich wszystkich łączą cztery rzeczy, które opisałem poniżej.
Problem 1️⃣ Kompetencje
Kluczowa sprawa. Jeśli jesteś właścicielem, prezesem, dyrektorem, managerem czy specjalistą, to każda z tych funkcji wymaga osobnego zestawu umiejętności związanych ze sprzedażą online. Bez nich trudno przygotować, wdrożyć, zarządzać działaniami oraz realizować sprzedaż.
Problem 2️⃣ Strategia
Jej brak spowoduje, że nie będziesz wiedzieć, w którym kierunku iść i kim są Twoi klienci. Trudno Ci będzie z nimi rozmawiać, jeśli nie poznasz ich problemów i wyzwań oraz nie zbudujesz konkretnych wartości, które będą dla nich istotne.
Wdrożenie strategii marketingowej warto zacząć od pytania „jak i w czym mogę pomóc?”
Problem 3️⃣ Egzekucja
Nawet najlepszy plan i strategia, bez wdrożenia i egzekucji, będzie tylko kawałkiem zapisanego papieru lub nic nie znaczącym dokumentem. Uruchomienie zaplanowanych działań, ich ocena, wyciągnięcie wniosków i wprowadzanie zmian, to genialny sposób na to, by zaczęło działać. Zapamiętaj ten skrót, PDCA (plan–do–check–act). Wiele firm odpada właśnie na tym. Mają piękne plany i wyobrażenia o sukcesie, ale brakuje ich realizacji.
Problem 3️⃣ Analityka
Pracuj na danych, nie na wyobrażeniach i własnych odczuciach. Słyszałem to tysiące razy.
“Jestem w branży tyle lat, więc wiem co mówię”
“Zawsze tak robiliśmy i działało”
“Tamci tak robią, zróbmy i my”
“Mi się to podoba i tak trzeba to zrobić”
Żeby nie było…Twoje odczucia i doświadczenie są bardzo ważne, ale dopiero gdy zestawisz je z danymi i oczekiwaniami grup klientów, będą wartościowe. Festiwal Twoich oczekiwań i subiektywnych ocen może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Nie warto bawić się ze swoimi klientami w chowanego. Warto poznać ich potrzeby i problemy i czytelnie i jasno pokazać im, jak możesz je rozwiązać.
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.