O tam są! Popatrz, tam są! Nooo patrz, tam są, ale Ty tego nie widzisz. 

Wiesz dlaczego? 

Masz czasem wrażenie, że klienci się przed Tobą chowają? 

Jesteś przekonany, że Twoja oferta jest najlepsza, masz genialny produkt w świetnej cenie. Masz konkretny plan oraz przekonanie, że zrobiłeś dobrą robotę i już tylko rozglądasz się za lecącymi z każdego kąta zamówieniami. 

Tymczasem tygodnie lecą, a zamówień nie ma…

Nerwy, frustracja i ogromne rozczarowanie. No bo przecież:

>>> odpaliłeś sklep internetowy / serwis B2B

>>> przygotowałeś całkiem spory budżet na działania 

>>> odpaliłeś kampanie w internecie 

>>> ba, nawet AI zatrudniłeś do pomocy   

I nic nie działa, a tymczasem Twoi potencjalni klienci wiszą Ci tuż nad głową, ale Ty nie wiesz, że właśnie tam są. 

Widziałem takie obrazki u wielu klientów. Zarówno u tych małych, jak i u tych dużych. U tych z małym i wielkim doświadczeniem w danej branży. Nie ma reguły. Natomiast ich wszystkich łączą cztery rzeczy, które opisałem poniżej.  

Problem 1️⃣ Kompetencje

Kluczowa sprawa. Jeśli jesteś właścicielem, prezesem, dyrektorem, managerem czy specjalistą, to każda z tych funkcji wymaga osobnego zestawu umiejętności związanych ze sprzedażą online. Bez nich trudno przygotować, wdrożyć, zarządzać działaniami oraz realizować sprzedaż.   

Problem 2️⃣ Strategia

Jej brak spowoduje, że nie będziesz wiedzieć, w którym kierunku iść i kim są Twoi klienci. Trudno Ci będzie z nimi rozmawiać, jeśli nie poznasz ich problemów i wyzwań oraz nie zbudujesz konkretnych wartości, które będą dla nich istotne. 

Wdrożenie strategii marketingowej warto zacząć od pytania „jak i w czym mogę pomóc?”

Problem 3️⃣ Egzekucja 

Nawet najlepszy plan i strategia, bez wdrożenia i egzekucji, będzie tylko kawałkiem zapisanego papieru lub nic nie znaczącym dokumentem. Uruchomienie zaplanowanych działań, ich ocena, wyciągnięcie wniosków i wprowadzanie zmian, to genialny sposób na to, by zaczęło działać. Zapamiętaj ten skrót, PDCA (plan–do–check–act). Wiele firm odpada właśnie na tym. Mają piękne plany i wyobrażenia o sukcesie, ale brakuje ich realizacji. 

Problem 3️⃣ Analityka

Pracuj na danych, nie na wyobrażeniach i własnych odczuciach. Słyszałem to tysiące razy. 

“Jestem w branży tyle lat, więc wiem co mówię”

“Zawsze tak robiliśmy i działało” 

“Tamci tak robią, zróbmy i my”

“Mi się to podoba i tak trzeba to zrobić” 

Żeby nie było…Twoje odczucia i doświadczenie są bardzo ważne, ale dopiero gdy zestawisz je z danymi i oczekiwaniami grup klientów, będą wartościowe. Festiwal Twoich oczekiwań i subiektywnych ocen może przynieść więcej szkody niż pożytku. 

Nie warto bawić się ze swoimi klientami w chowanego. Warto poznać ich potrzeby i problemy i  czytelnie i jasno pokazać im, jak możesz je rozwiązać. 


#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.