Jako dyrektor marketingu i konsultant biznesowy e-commerce miałem okazję pracować przy wielu projektach wdrożeniowych, w bardzo różniących się od siebie firmach. Każda z nich miała swój odrębny styl prowadzenia sprzedaży, bardzo różne kultury organizacyjne, struktury i wyzwania. Łączyła ich jedna rzecz. Chęć zaistnienia w sprzedaży internetowej.
Często też przy wdrożeniach spotykałem się z:
→ próbami kopiowania czyichś rozwiązań
→ ślepym naśladownictwem
→ z próbami znalezienia uniwersalnej metody wdrożeniowej, która miała zapewnić gigantyczny sukces
Niestety wiele firm szuka łatwej, szybkiej i prostej drogi, bo przecież w internetach to samo się sprzedaje i każdy potrafi to zrobić. To często prowadzi do frustracji, utopionej kasy, niezadowolenia i braku efektów.
Wybrałem trzy najczęściej popełniane błędy wdrożeniowe:
❌ brak zdefiniowania trzech podstawowych elementów, które budują strategie sprzedaży w online, znalezienie odpowiedzi na pytania komu, po co i jak?
❌ kopiowanie tego, co działa w tradycyjnej sprzedaży offline
❌ brak kompetencji w zespole oraz brak świadomości ich potrzeby
❌ przerzucanie odpowiedzialności za wdrożenia na softwerhouse lub agencję
Nie KAŻDY musi sprzedawać w internetach, ale KAŻDY może.
Jestem jak najbardziej za uważnym podpatrywaniem innych, wyciąganiem wniosków i mądrą adaptacją rozwiązań. Sprawdzaniem ich efektywności, testowaniem i wprowadzaniem zmian. Rozwijaniem kompetencji swoich i zespołów w zakresie sprzedaży w onlajnach.
Dlatego zawsze zaczynam pracę nad nowym wdrożeniem od zdefiniowania strategii i podstawowych celów. Zapoznania się z otoczeniem biznesowym organizacji i wnikliwego przypatrzenia się konkurencji.
Kolejnym etapem jest poznanie zespołu oraz jego kompetencji.Wspólnie budujemy propozycje wartości, które będą odgrywać kluczowe role, definiujemy buyer persony. Te elementy są dla mnie fundamentem, na którym będzie opierał się sukces danego wdrożenia.
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.