W świecie onlajnów i internetów dane są niezastąpionym źródłem informacji. Ich prawidłowe zbieranie i analizowanie to jeden z kluczowych elementów, który będzie budował Twój sukces i ogromną przewagę. Dlatego bardzo trudno jest mi zrozumieć to, że tak wiele firm B2B bardzo często traktuje brak danych jako mechanizm obronny, który ma je uchronić od konfrontacji z ewentualnymi błędami w prowadzonych działaniach.
Zobacz co się dzieje, gdy w Twoich działaniach brakuje danych.
💥 Jeśli nie monitorujesz kluczowych wskaźników, na przykład takich jak CLV (Customer Lifetime Value), nie wiesz, czy Twój model biznesowy się spina, a działania marketingowe rzeczywiście są opłacalne.
💥 Bez danych nie potrafisz przewidywać przyszłych zachowań klientów, a to oznacza zarządzanie na podstawie przeczuć i intuicji, zamiast wprowadzania konkretnych działań popartych danymi..
💥 Bez danych o tym przez kogo i jak jest używany Twój produkt nie wiesz, gdzie tworzyć wartość dla użytkowników.
💥 Jeśli Twój marketing nie ma zdefiniowanych kluczowych wskaźników, to nie możesz optymalizować działań pod kątem realnego ich wpływu na przychody oraz inne cele.
→ Konsekwencją braku danych jest to, że:
↳ Nie widzisz realnych problemów.
↳ Nie wyciągasz racjonalnych wniosków.
↳ Nie optymalizujesz działań pod określone cele.
↳ Nie zarządzasz, tylko reagujesz na najczęściej pojawiające się problemy.
Dlatego przyglądając się swoim danym zadbaj nie tylko o same metryki, ale też o sposób ich wykorzystywania i liczenia. Dzięki temu wnioski, które będą z nich wynikały, będą czytelniejsze i dokładniejsze.
Bez danych nie zarządzasz – po prostu reagujesz na wyzwania.
“Nie można zarządzać czymś czego nie można zmierzyć” – powiedział Peter Druckner.
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.