Jeśli Ci się spieszy, zasady znajdziesz na końcu posta, ale zachęcam Cię do przeczytania wszystkich akapitów, bo pewnie znasz tę historię…
Wlasciciel firmy ogłasza: „Chcemy tworzyć jak najlepsze treści”
W praktyce bardzo często oznacza to, że:
- „Nasz stażysta zrobi to ucząc sie naszej firmy”
- „Wykorzystamy AI do tworzenia treści eksperckich. Czyli to co wypluje, bez korekty i zrozumienia, wrzucimy gdzie się da”
- „Będziemy publikować treści na każdym kanale”
- “Będziemy pisać o wszystkim”
- Koniecznie w publikacjach na social mediach musimy zamieszczać oferty cenowe i opisy produktów”
Takie podejście do strategii treści świadczy tylko o jednym, o braku zaufania do niej oraz jej wartości.
Właściciel firmy najprawdopodobniej uważa, że:
- To nie jest szybki zwrot z inwestycji → więc nie przeznaczajmy na te działania zasobów
- To nie jest dla nas strategiczne → więc poszukajmy hacków, tricków i dróg na skróty
Tworzenie treści przynosi zwrot z inwestycji i warto, żeby było strategicznym elementem działań. Dobrze zaplanowana, wdrożona i egzekwowana w codziennych działaniach strategia treści jest potężnym narzędziem, które zwiększa autorytet, buduje zaufanie i efekt aureoli. Świetnie generuje leady przychodzące oraz przyspiesza cykle sprzedaży.
Jest jednak jeden warunek, musisz potraktować ją poważnie i solidnie przyłożyć się do jej tworzenia. Warto poznać odbiorców, ich wyzwania, problemy oraz to, gdzie te treści konsumują. Pamiętaj też o tym, że treści nie tworzysz dla siebie, nie filtruj ich przez swoje oczekiwania. Zaplanuj starannie cały proces kreowania. Potrzebujesz solidnych podstaw, aby uzyskać solidne wyniki. Szukaj, ucz się, eksperymentuj, sprawdzaj co działa i wprowadzaj zmiany.
Tworząc treści zacznij od tych 5 zasad:
🎈 Skup się na budowaniu autorytetu, a nie sławy
🎈 Poznaj swoich odbiorców i poukładaj ich w segmenty
🎈 Edukuj, inspiruj, nie sprzedawaj i nie ulegaj modom
🎈 Korzystaj z różnych kanałów, formatów, stylów
🎈 Konsekwencją i spójnością buduj rozpoznawalność
Na koniec jeszcze jedna rada.
Słuchaj o co pytają klienci, a następnie szczerze odpowiadaj!
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.