Customer Lifetime Value (CLV) dlaczego w B2B go potrzebujesz i warto go liczyć? 

Customer Lifetime Value (CLV) to król pośród królów wskaźników

👋Marketing jest drogi- słyszę to bardzo często od swoich klientów. Nie spinają się koszty do zysków. Nie robię, bo nie działa i nic z tego nie mam. 

No dobra, mówię wtedy, ale policzmy CLV (Customer Lifetime Value) i sprawdźmy czy na pewno Twój marketing nie działa. 

CLV to Twój  najlepszy przyjaciel w biznesie. To wskaźnik, który mówi Ci, ile pieniędzy przeciętny klient przyniesie Twojej firmie przez cały okres współpracy. To jak przewidywanie przyszłych zysków na podstawie dotychczasowych relacji – trochę jak wróżenie z fusów :), ale opierające się na solidnych danych!

Szczególnie w B2B koszt pozyskania lead jest dość duży i jeśli zestawisz ten koszt z wartością i zyskiem z pierwszej transakcji, to rzeczywiście szału nie będzie. Aleeee, jeśli policzysz to tak,  że  ten sam koszt pozyskania leada, zestawisz z przychodem i zyskiem z tego klienta na przestrzeni 12 miesięcy, to słonko wyjdzie zza chmur i świat stanie się piękniejszy. Nagle okaże się, że jest super. Zarabiamy, generujemy zysk, który rośnie z każdą kolejna transakcją. 

Dlaczego CLV jest taki ważny i warto go liczyć?

🎈Zamiast tylko gonić za jednorazową sprzedażą, CLV przypomina Ci, że warto inwestować w dłuższe relacje z klientami. 

🎈Znając wartość klienta, możesz  lepiej planować budżet na marketing. inwestować tam, gdzie przyniesie to największy zwrot.

🎈Wiedząc, co przyciąga Twoich klientów i co ich interesuje, możesz dostosować swoje działania do ich potrzeb. 

CLV to nie tylko liczba – to filozofia działania! Warto mieć go na uwadze w każdym aspekcie prowadzenia biznesu online. Najczęściej pierwsze zamówienia to testowanie Ciebie jako dostawcy. Nie są bardzo wartościowe, ale za to każde kolejne potrafi być już coraz większe.