Pracując z klientami nad uruchomieniem e-commersów, serwisów sprzedażowych dla B2B, od lat widzę ten sam problem.
Właściciele firm i dyrektorzy sprzedaży myślą, że samo naciśnięcie enter i odpalenie serwisu w internetach od razu wygeneruje im przychody.
“No jak nie, jak tak. Skoro mówili, że trzeba mieć w B2B serwis internetowy no to mamy, tak?….
Mówili, że w B2B trzeba marketing robić i odpalić reklamy, no to daliśmy kasę, odpaliliśmy, robimy i….”
No właśnie i najczęściej dupa blada, “nuda, patrzę w prawo, patrzę w lewo i nic się nie dzieje”. Zamówień brak!
Wtedy też podnosi się lament: “mówiliśmy, że te internety to przereklamowane są, a ci co tak je polecają, to pierniczą trzy po trzy i normalnie sprzedawać nie umieją. Po co nam te fanaberie internetowe. Chcesz mieć sprzedaż? To łap za słuchawkę i zadzwoń. Po cholerę ten cały marketing, jak to tylko wyrzucanie kasy w błoto. Lepiej zatrudnić kolejnego handlowca i oczywiście niech dzwoni. No ewentualnie leady możemy kupić.”
Chcesz w B2B sprzedawać w internetach?
Poniżej znajdziesz listę najważniejszych rzeczy do ogarnięcia:
Analiza rynku: Poznanie otoczenia biznesowego i konkurencji, trendów w branży, potrzeb klientów.
Cele biznesowe: Określenie wskaźników i mierzalnych celów, takich jak zwiększenie sprzedaży lub marży.
Grupa docelowa: Zidentyfikowanie buyer persony, do której skierowana jest oferta.
Oferta: Starannie przemyślana lista produktów i usług dostosowanych do potrzeb klientów.
Marketing: Zaprojektowanie wielokanałowych działań wspierających sprzedaż, rozpoznawalność i budowę marki.
Obsługa klienta: Zapewnienie wysokiej jakości obsługi, zwiększenie zaufania i lojalności klientów.
Logistyka: Zarządzanie procesami dostawy i zwrotu towarów.
Analityka: Bezcenne źródło wiedzy, dane które, będą wsparciem w podejmowaniu decyzji i rozwoju sprzedaży.
Samo postawienie serwisu internetowego, kolejne zwiększanie budżetów marketingowych, nie wygeneruje dodatkowych przychodów, a jedynie zwiększy Twoje koszty. Bez umiejętności, bez kompetentnego zespołu, bez konkretnego planu działania, bez strategii to nie pofrunie. To jak rzucanie spaghetti o ścianę z nadzieją, że coś się przylepi.
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…
B2B też sprzedaje w internetach!
Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.