panWokularach

Jak otworzyć sklep internetowy i nie zwariować? | panWokularach internety tłumaczy | Cz. 2

Internety

Chcesz sprzedawać w internetach tak, żeby interes się kręcił? Musisz połączyć wiele teoretycznie niepołączalnych elementów. Branding, komunikacja, procesy sprzedażowe, marketing z działaniami płatnymi, organicznymi i kontentowymi. Ogarnąć koszty, budżety, dodatkowo logistykę, która pokaże Ci, że wysyłki i zwroty “to tylko kłopoty” :). No musiałem, Kazik- uwielbiam Cię!

Chcesz łatwych pieniędzy, idź w interenety.

Chcesz szybko zarobić, idź w interenety.

Wystarczy sklep otworzyć, samo się sprzeda!

Dostaję białej gorączki, słysząc i widząc, jak powtarzane są takie głupoty. 

Prawda jest jedna #NieKombinujTylkoWiosłuj 

Chcesz sprzedawać w internetach tak, żeby interes się kręcił?

Musisz połączyć wiele teoretycznie niepołączalnych elementów. Branding, komunikacja, procesy sprzedażowe, marketing z działaniami płatnymi, organicznymi i kontentowymi. Ogarnąć koszty, budżety, dodatkowo logistykę, która pokaże Ci, że wysyłki i zwroty “to tylko kłopoty” :). No musiałem, Kazik- uwielbiam Cię!

Łap, kolejną część artykułu, który pomoże Ci ogarnąć ten galimatias. Na jego końcu znajdziesz linki do pozostałych artykułów, które tworzą całość mojej publikacji.

Jak zacząć sprzedawać w sieci? To, co lecimy z kolejnymi akapitami. 🙂 

Cz. 1 | Tak, ale po co ?

Cz. 1 | Jestem, ale jaki/jaka/jakie?

Cz. 2 | Z kim, z czym i dla kogo? 

Cz. 2 | Ale jak zagadać?

Cz. 3 | Portki zdejm! – o cenach, promocjach i takich tam…

Cz. 3 | Nie kombinuj, tylko wiosłuj! 

Z kim, z czym i dla kogo? 

To mega ważne, żeby poznać tych, do których chcesz mówić, tych, którym chcesz coś sprzedać. Bez tego trudno Ci będzie ich zainteresować. Określ, opisz sobie swoją grupę docelową oraz to, w czym chcesz im pomagać. 

Pamiętaj, że nie jesteś jedyną biedronką, która fruwa po łące zwanej sprzedażą w sieci. Sprawdź dokładnie jakie inne robaczki również upatrzyły sobie tę łąkę. To pomoże Ci sprawniej po niej fruwać :). Zrób dwa ćwiczenia: Prostą analizę konkurencji i Profil Twojego idealnego klienta. 

Szort lista — Prosta analiza konkurencji dla Twojego sklepu w sieci

  • Zrób sobie zestawianie konkurentów
  • Porównaj ofertę produktową Twoich konkurentów ze swoją 
  • Porównaj ofertę cen Twoich konkurentów ze swoją
  • Sprawdź jakie formy i czas dostawy oferują Twoi konkurenci 
  • Sprawdź jakie formy płatności oferują Twoi konkurenci 
  • Przejrzyj kanały komunikacyjne konkurentów
  • Sprawdź ich aktywność w działaniach online
  • Zdefiniuj to, czym się wyróżniasz

Profil idealnego klienta Twojego sklepu internetowego. 

Przygotuj kartkę i podziel ją na 2 strony. Zobacz, poniżej zapisałem kilka podstawowych pytań, na które warto odpowiedzieć, tworząc profil swojego klienta. Wypisz odpowiedzi po jednej stronie kartki.

  • Kim jest?
  • Czym się zajmuje? Jaką pracę wykonuje?
  • Jak wygląda jego typowy dzień pracy?
  • Jak spędza czas wolny?
  • Jakie zadania w pracy frustrują tę osobę, sprawiają jej kłopot?
  • Jakie problemy musi na co dzień rozwiązywać?
  • Czy podejmuje sam decyzje o zakupie? 
  • Jaką rolę odgrywa?
  • O czym marzy, jakie cele (zawodowe lub prywatne) są dla niej naprawdę ważne?

Po drugie stronie kartki wypisz wszystko to, czego Ty oczekujesz od swojego klienta. Reakcje, działania, czy każdą inną aktywności, której oczekujesz po tym, jak zapozna się z Twoim sklepem internetowym czy ofertą.  Wejdzie w interakcje z działaniami, które prowadzisz online i offline. 

  • Wszedł ponownie na stronę internetową i dokonał zakupu.
  • Opowiedział o Twoim sklepie znajomym. 
  • Pochwalił się znajomym produktem, który kupił w Twoim sklepie. 
  • Polecił Twój sklep znajomym. 
  • Kupił produkty ze specjalnej akcji promocyjnej. 
  • Podzielił się rabatem ze swoimi znajomymi. 
  • Wrzucił zdjęcie z Twoim produktem na instagram i dodał proponowany przez Ciebie hashtag. 
  • Zapamiętał Twoją markę wraz z wartościami, z jakimi się identyfikuje. 
  • Poczuł się częścią wspólnoty, że należy do określonej grupy, którą charakteryzuje konkretny styl życia.
  • Utwierdził się w przekonaniu, że wybrał dobrze i wrócił ponownie, dokonując kolejnych zakupów.   

Ale jak zagadać? 

Im prościej, tym lepiej!  Prosto z serducha, bez ekwilibrystyki słownej i sztucznych określeń. Osobom, z którymi współpracuję, sprzedaję często jeden z moich ulubionych patentów. Łap, to działa! Tworząc opisy produktów, opisy kategorii, treści do reklam czy postów, pisz tak, jak opowiadasz historię znajomym, przyjaciołom, koleżankom, kolegom. Nie produkuj zbyt długich i złożonych zdań, które dezorientują i utrudniają zapoznanie się z informacją. 

Traktuj każdą treść tak, jakby była jedyną rzeczą, którą ktoś skojarzy z Twoją marką. Stawiaj na jakość i stwórz coś naprawdę wartościowego. Zadbaj o to, by treści uzupełniały się z obrazami, które je ilustrują. To mega ważne, żeby były dopracowane. Odpowiednio dobrane, kreatywne obrazy wzmocnią przekaz, sprawią, że będzie lepiej i chętniej czytany. 

Treść jest opłacalna, zrównoważona i skalowalna. Zobacz, aż 81% marketerów planuje zwiększyć budżet na działania content marketingowe lub utrzymać go na tym samym (https://contentmarketinginstitute.com/)

No dobra, ale co zrobić, żeby korzystać z treści efektywnie? Tak, żeby przynosiły wymierne korzyści dla Twojego sklepu internetowego? 

Pisz, publikuj, testuj, sprawdzaj i wprowadzaj zmiany!

  • Zbuduj segmenty odbiorców, poznaj ich potrzeby i problemy
  • Dostosuj grupę docelową
  • Skaluj swój budżet działań w górę lub w dół
  • Korzystaj z różnych formatów
  • Wypróbuj nowe strategie i taktyki
  • Wybierz odpowiednie słowa kluczowe i tematy
  • Odpowiadaj na pytania swoich klientów
  • Dziel się ekspercką wiedzą 
  • Wyprzedzaj trendy i wyróżniaj się
  • Buduj i wyrażają poprzez TREŚĆ osobowość Twojej marki

Pamiętaj, że Twoi odbiorcy płacą za treści czasem, którego nigdy nie odzyskają. Wykorzystaj to, planując swoje działania. Po drugiej stronie ekranu jest zawsze prawdziwy człowiek, który potrzebuje uwagi, emocji i zaangażowania. Zaoferuj mu wartościowe treści, doświadczenia, a zostanie z Tobą na dobre i złe. 

Lista to NOT to DO

  • nie wprowadzaj w błąd swoich klientów 
  • nie oszukuj
  • nie manipuluj informacjami 
  • nie wyłączaj chatu, szczególnie gdy masz pick sezonowych zamówień
  • nie zbieraj większej ilości zamówień niż jesteś w stanie obsłużyć 

Lista to DO

  • odpisuj na maile i wiadomości
  • miej włączony telefon i odbieraj gdy dzwoni
  • oddzwaniaj na nieodebrane połączenia 
  • zawsze przekazuj prawdziwe informacje, nawet jak coś zawalisz

Bo po jaką cholerę odpalać reklamy, wystawiać produkty na marketplace, skoro nie ma z Tobą kontaktu?! Wystarczy ustawić automatyczne odpowiedzi i podać prawdziwe informacje na stronie. Tylko tyle, lub aż tyle. 

Zapominając, że klient to też człowiek, sprzedasz mu tylko raz. Bo jak to mówią: 

Zrób dobrą robotę, a Twoi klienci powiedzą o tym innej osobie. 

Zrób złą, opowiedzą o tym dziesięciu!


Dziękuję, że mnie czytasz. 

panWokularach | internety tłumaczy 

Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!

#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja

Na co dzień pomagam:

  • Sklepom, serwisom internetowym niezależnie jak duże już zdążyły urosnąć, by rosły jeszcze bardziej i efektywniej.
  • Markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać ze swoimi odbiorcami.
  • Firmom skalować ich biznesy, rozwijać się na rynku polskim i zagranicznym.

Ps. 

W kolejnych artykule opowiem o cenach, promocjach i takich tam… Jeśli interesują Cię moje treści, śledź mnie w mediach społecznościowych. Polub moje strony w socjalach. Udostępnij moje treści znajomym. 

Łap link do kolejnych artykułów. Miłego czytania :).

Napisane przez : 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Jestem analogowym facetem w cyfrowym świecie. Nie potrafię funkcjonować bez muzyki, kina , teatru i fotografii. Lubię odkrywać nowe smaki, miejsca, zapachy. Potrzebuję przestrzeni, emocji i ludzi. Na co dzień pomagam markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać :). Układam je w spójną całość, pokazuję jak budować interesujące historie, tworzyć i wdrażać strategie oraz nowoczesne technologie.

Platforma zarządzania zgodami od Real Cookie Banner