Tagi tytułowe “title tag” są cholernie ważnym elementem funkcjonowania Twojego sklepu internetowego. Warto je optymalizować pod kątem wyszukiwań i budowy doświadczeń klientów. Zaprojektowane i napisane we właściwy sposób, znacznie zwiększają efektywność wyszukiwań organicznych.
Buduj SEO o niskim nakładzie pracy i dużym wpływie, zerknij na kilka porad i zoptymalizuj “title tag” w swoim sklepie internetowym.
Zwróć uwagę na długość tytułu
Zaleca się, żeby tytuły miały mniej niż 60 znaków, ale świat realny jest oczywiście bardziej skomplikowany i definiuje dokładny limit wyświetlania oparty na 600-pikselowym kontenerze. Ze względu na to, że poszczególne litery zajmują różną ilość miejsca w linijce.
Jeśli tytuł będzie zbyt długi, wyszukiwarki mogą go zmienić w momencie wyświetlania, skracając go, dodając wielokropek („…”), lub usuwając słowa.
Unikaj pisania tytułów WIELKIMI LITERAMI
Mogą być trudne do odczytania przez użytkowników wyszukiwarki i mogą poważnie ograniczać liczbę znaków wyświetlanych przez Google.
Uważaj na ilość słów kluczowych
Chociaż nie otrzymasz srogiej kary za długi tytuł, możesz wpaść w kłopoty, jeśli zaczniesz wypełniać tytuł słowami kluczowymi w sposób, który negatywnie wpłynie na doświadczenia użytkownika, jak w tym przykładzie:
Kup buty | Najlepsze buty | Tanie buty | Buty na sprzedażlepiej
Unikaj budowania tytułów na bazie listy fraz kluczowych lub odmian tego samego słowa kluczowego powtarzanego w kółko.
Zbuduj unikalny tytuł na każdej stronie
Unikalne tytuły pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, że treść strony jest po prostu wartościowa, co więcej zwiększają CTR’y, czyli to, czy ktoś kliknie lub nie :).
Umieść kluczowe słowa na początku tytułu
Co dwa lata firma Moz bada opinie dziesiątek najzdolniejszych marketerów na świecie i przeprowadza badania korelacji, aby lepiej zrozumieć działanie algorytmów wyszukiwarek. Wyniki ich badań pokazują, że słowa kluczowe znajdujące się bliżej początku tagu tytułu mogą mieć większy wpływ na rankingi w wynikach wyszukiwania.
Twórz tytuły dla swoich klientów
Pewnie, że tytuły są mega ważne dla SEO, ale nie dajmy się zwariować. Najważniejszym ich zadaniem jest złapanie i zatrzymanie uwagi użytkowników. Tworząc tagi tytułów myśl o optymalizacji pod kątem SEO i słów kluczowych, ale zawsze pamiętaj o użytkowniku oraz jego komforcie czytania, rozumienia i przyswajania treści.
panWokularach | internety tłumaczy
to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
🚀 Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!
#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja