Kluczem do efektywności w działaniach online jest zbudowanie spójnej komunikacji, stworzenie oferty opartej na wartościach. Trudno jest to zrobić bez znajomości grupy, do której mówisz. Grupy, której oczekiwaniom chcesz wyjść na przeciw.
Chcesz prowadzić biznes online, który zarabia? Warto przyjrzeć się dokładniej grupom Twoich odbiorców. Poznać ich zachowania i potrzeby. Jedną z nich mogą być na przykład tak zwane Zetki! Pokolenie Z, które szturmem wkracza w życie i manifestuje swoje potrzeby.
Kim ONI są? Pokolenie Z…
Pewne jest to, że Pokolenie Z nie lubi jak przypina się im etykietki i pakuje do jednego worka. Tworzą spójną całość, ale często są też postrzegani jako grupa roszczeniowa, sprawiająca problemy, bo mają swój charakter i swobodnie komunikują to, co im na serduchu leży.
Natomiast to, co jest ważne dla Twojego biznesu online to fakt, że bardzo rozsądnie podchodzą do wydatków. Unikają kredytów i przede wszystkim są mocno uczuleni na uczciwość biznesową. Autentyczność, poszanowanie środowiska i wysoka świadomość społeczna definiuje ich najpełniej.
Przyjrzyjmy się cechom, które opisują i definiują najbardziej Pokolenie Z. Spróbujmy ich lepiej poznać.
Pokolenie Z umie w social media
Są geniuszami w poruszaniu się po mediach społecznościowych, czują się w nich jak ryba w wodzie. Intuicyjnie wyłapują ich funkcjonalności. Nie znają świata, w którym inteligentne urządzenia mobilne byłyby poza zasięgiem ręki. Nowe technologie mają po prostu w swoim DNA.
Jak Generacja Z korzysta z technologii?
Są miłośnikami urządzeń mobilnych, uwielbiają przesyłać wiadomości zarówno tekstowe, jak i głosowe. Oczekują wszechobecnej łączności, szukają treści, które są w stanie otrzymać na żądanie i priorytetowo traktują gry.
Pokolenie Z jest finansowo praktyczne
Po prostu unikają ryzyk finansowych. Rzadziej się zadłużają, bardziej skrupulatnie planują swoje wydatki. Lubią oszczędzać. Często potrafią zrezygnować z wygód, żeby realizować swoje większe cele.
- 73 procent studentów Pokolenia Z twierdzi, że ma pracę lub „dodatkową robotę”, aby mieć na swoje wydatki
- 54 procent przedstawicieli Pokolenia Z nie planuje otwierać więcej niż jednego konta
Pokolenie Z jest społecznie świadome
Dla pokolenia Z jutro nie może czekać: są gotowi uratować Ziemię tu i teraz. Ich postawa mocno kontrastuje ze starszymi pokoleniami, które zazwyczaj przywiązywały większą wagę do dynamicznego rozwoju ekonomicznego, niż do budowy rozwoju w sposób zrównoważony.
Pokolenie Z postrzega indywidualność jako zasadę organizacyjną
Pokolenie Z stawia sobie za cel podążanie własnymi, indywidualnymi ścieżkami. Nie lubią nadawania etykiet i ogólników. Chcą odnosić sukcesy dzięki własnym działaniom. Mierzą je własnymi wskaźnikami. Są przedsiębiorczy i wysoce samodzielni.
Warto przyglądać się grupom swoich odbiorców. Poznać ich codzienności, zwyczaje, motywacje i zachowania. To wszystko wpłynie na efektywność Twoich działań. Obserwuj, testuj, analizuj. Pracuj na danych i rzetelnych informacjach.
Dziękuję, że mnie czytasz.
panWokularach | internety tłumaczy
Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!
#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja
Na co dzień pomagam:
- Sklepom, serwisom internetowym niezależnie jak duże już zdążyły urosnąć, by rosły jeszcze bardziej i efektywniej.
- Markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać ze swoimi odbiorcami.
- Firmom skalować ich biznesy, rozwijać się na rynku polskim i zagranicznym.
Ps.
Jeśli interesują Cię moje treści, śledź mnie w mediach społecznościowych. Polub moje strony w socjalach. Udostępnij moje treści znajomym.