Pewnie znasz tę historię…
Prezes/Dyrektor/Manager: “Potrzebujemy na już więcej nowych klientów!”
Ja: Ale czy na pewno?
Niestety w wielu firmach nadal najwięcej pary idzie w zdobywanie nowych klientów i tylko w takich działaniach właściciele, zarządcy, dyrektorzy, managerowie widzą podstawę wzrostu sprzedaży.
I żeby było jasne, uważam że pozyskiwanie nowych klientów jest cholernie ważnym elementem budowy wydajnych i efektywnych procesów sprzedaży. Ale mówię stanowcze NIE trzymaniu się tylko tego i budowie wzrostu za pomocą tylko takich działań.
Zdefiniowałbym trzy rodzaje postawy, które opisują podejście do budowania wzrostu sprzedaży:
(1) → banda NOWEGO
↳ tylko największa ilość nowych klientów przytarga nam sukces
↳ łapmy ich jak najwięcej
(2) → banda LENIWCA
↳ mam to co mam, a mam ich wielu
↳ jak zadzwonią, to ich obsłużę
(3) → banda TEGO CO WIE CO I JAK 🙂
↳ szukam nowych klientów, ale nie jak kamikadze
↳ sprawdzam gdzie mogę podnieść ceny
↳ zerkam na to, co jeszcze mogę sprzedać obecnym klientom
↳ wyszukuję co mogę dodać jako dodatkowe opcje do swoich ofert
Bądź jak banda TEGO CO WIE CO I JAK 🙂
Bo niewykorzystanie tych możliwości = brak stałych i powtarzalnych wzrostów przychodów…
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.