Czym jest kategoryzacja produktów w e-commerce?
Kategoryzacja produktów to stworzenie konkretnej struktury, oraz ram opartych na cechach, które charakteryzują te produkty. Dzięki temu efektywniej organizujemy i prezentujemy produkty naszym klientom, dostarczając im przy tym niezbędne doświadczenia zakupowe. Pomagamy w nawigacji i prostym i szybkim dotarciu do konkretnego produktu.
Kategoryzacja produktów w e-commerce to stworzenie zorganizowanego i łatwego do przeszukiwania doświadczenia zakupowego poprzez podzielenie i ułożenie produktów w intuicyjne kategorie i podkategorie.
Dlaczego kategoryzacja produktów jest ważna w e-commerce?
Jest super efektywnym sposobem na wprowadzenie usprawnień w procesach zakupów online w sklepach internetowych. To istotny element, który, wpływa na organizację produktów w dużych i małych sklepach internetowych. Sklepy, które oferują tylko kilka produktów, będą miały inne wyzwania związane z budową drzewa kategorii, niż większe sklepy z dużymi katalogami. Będą różnić się od siebie potrzebami ich uporządkowania oraz ścieżkami wyszukiwań. Dzięki temu, klienci będą mogli łatwo znaleźć to, czego potrzebują, a co za tym idzie kupić to.
Ważne i do zapamiętania!
Właściwy podział i zbudowanie czytelnych i zrozumiałych dla klientów segmentów produktów realnie wpływa na lepszą konwersję i usprawnia procesy zakupowe. Sprawia, że klienci chętniej i łatwiej kupują. Mogą sprawnie odnaleźć podobne, polecane produkty lub wyszukiwać produkty za pomocą wspólnych słów kluczowych i cieszyć się bardziej efektywnymi zakupami.
Kilka najważniejszych zalet kategoryzacji produktów w e-commerce
Dobrze zorganizowany sklep internetowy po prostu sprzedaje więcej!
Pomóż swoim klientom sprawnie i szybko znaleźć to, czego szukają. Zaprojektuj optymalne ścieżki dotarcia do wybranych kategorii i produktów. Wyeliminuj przeszkody i niejasności. Projektuj proste i zrozumiałe drzewa kategorii. Dzięki temu niwelujesz bariery, które mogłyby odciągać Twoich klientów od zakupów w Twoim sklepie internetowym.
Uporządkowanie produktów w kategorie pomaga użytkownikom szybko znaleźć to, czego szukają lub odkrywać nowe produkty na podstawie ich zainteresowań lub okazji.
Skuteczna kategoryzacja produktów działa jako jeden z rodzajów strategii up-sellingu lub cross-sellingu. Jeśli na przykład klienci szukają uroczych kolczyków, są bardziej skłonni kupić więcej par, jeśli zobaczą stronę kategorii pełną świetnych opcji. Chętniej też kupią idealnie dobrane i zarekomendowane dodatki do produktu, który właśnie kupują.
Ułatwia wyszukiwanie!
Jeśli masz funkcję wyszukiwania w swoim sklepie, to uporządkowane kategorie produktów poprawią jego funkcjonalność i dokładność. Klient szybciej, prościej i po prostu skuteczniej dotrze do produktów, których potrzebuje.
Przemyślane i poprawnie zaprojektowane kategorie produktowe zoptymalizują Twój sklep internetowy pod kątem wyszukiwarek takich jak Google i zwiększą jego potencjał w SEO.
Kategoryzacja produktów pomaga w monitorowaniu danych
Podział produktów na kategorie pozwala monitorować, które strony kategorii mają najwięcej odwiedzin i które mają najwyższy współczynnik konwersji.
Jest też niezbędna przy prowadzeniu kampanii marketingowych. Kierowanie ruchu płatnego na dobrze przygotowane i wprowadzone kategorie produktów, pomaga generować lepsze przychody i współczynniki konwersji.
Uporządkuj i stwórz efektywne kategorie produktowe w swoim sklepie internetowym.
Jeśli chcesz uporządkować i sklasyfikować produkty w swoim sklepie w sposób, który zapewni klientom zoptymalizowane doświadczenia zakupowe, wykonaj następujące czynności:
- Zbierz niezbędne dane o produkcie
- Stwórz potencjalne kategorie dla swoich produktów
- Wykorzystaj badanie słów kluczowych do optymalizacji kategorii produktów/stron
- Kategoryzuj swoje produkty na podstawie zachowań użytkowników
- Unikaj używania kategorii „inne”
- Przypinaj produkty do jednej kategorii — z wyjątkiem kategorii specjalnych
- Buduj proste czytelne kategorie produktów, pamiętaj, że powinny różnić się od siebie
Dziękuję, że mnie czytasz.
panWokularach | internety tłumaczy
Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!
#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja
Na co dzień pomagam:
- Sklepom, serwisom internetowym niezależnie jak duże już zdążyły urosnąć, by rosły jeszcze bardziej i efektywniej.
- Markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać ze swoimi odbiorcami.
- Firmom skalować ich biznesy, rozwijać się na rynku polskim i zagranicznym.
Ps.
Jeśli interesują Cię moje treści, śledź mnie w mediach społecznościowych. Polub moje strony w socjalach. Udostępnij moje treści znajomym.