60-80% reklam w B2B nie dowozi podstawowych celów – co z tym zrobić?

To dużo, to bardzo dużo… Czy wiedzieliście, że aż tyle reklam B2B nie osiąga zamierzonych celów?

Te alarmujące dane znalazłem między innymi w raportach „The B2B Effectiveness Code” i “The B2B Marketing Benchmark” opracowane przez B2B Institute przy LinkedIn, State of Marketing Report – Hubspot. W obliczu tak wysokiego wskaźnika nieefektywności, który znalazłem w tym raporcie, zadałem sobie pytanie: co mogę zrobić, żeby moje kampanie były skuteczniejsze?

Zebrałem kilka kluczowych wniosków, które mogą pomóc Ci w poprawie efektywności działań marketingowych dla B2B:


🎈 Zrozum i poznaj odbiorców: Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań Twoich klientów. Poznanie ich realnych problemów i obaw. Zainwestuj czas w badania rynku i analizy, porozmawiaj z obecnymi klientami. Zdefiniuj realne wartości i wyróżniki, a następnie zbuduj na nich swoją komunikację.

🎈 Użyj kreatywności: Wiele kampanii B2B cierpi na brak innowacyjności, odmienności. Są nudne i oczywiste, są kalką i powtórzeniem tego, co można zaobserwować u innych. Pamiętaj, że kreatywne podejście do reklamy może wyróżnić Cię na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

🎈 Mierz wyniki: Regularne monitorowanie efektywności kampanii pozwala na szybką reakcję i optymalizację działań. Zadbaj o prawidłowe skonfigurowanie narzędzi analitycznych. Używaj ich do zbadania co działa, a co wymaga poprawy.


🎈 Testuj i zmieniaj: Regularnie wprowadzaj poprawki i wyciągaj wnioski ze zmian. Decyzje opieraj na danych, nie tylko na intuicji i opinii innych.


🎈 Buduj długoterminowe relacje: W B2B kluczowe jest utrzymywanie relacji. Nie każdy klient jest gotów do zakupu już teraz. Badania pokazują, że tylko 5% klientów jest gotowych na zakup, reszta – 85% nie jest do tego przekonana. Skup się na budowaniu i utrzymaniu trwałych więzi z klientami poprzez wartościowe treści i angażujące działania.


🎈 Zainwestuj w edukację: Rozwijaj kompetencje swoje oraz swoich zespołów. Szkolenie zespołu marketingowego, sprzedażowego, inwestowanie w rozwój kompetencji to fundamenty skutecznej strategii marketingowej.


🎈 NIE kopiuj ślepo konkurencji: Szukaj swoich rozwiązań, nie kopiuj ślepo tego, co działa u innych. Inspiruj się konkurentami i twórz swoją niepowtarzalną wartość.

Wyniki badań wskazują, że znacząca część kampanii reklamowych w sektorze B2B nie osiąga założonych celów. Szacuje się, że około 60-70% kampanii B2B ma trudności z osiągnięciem zamierzonych wyników z powodu różnych problemów, takich jak błędne dopasowanie komunikatów do grupy docelowej, nieefektywne zarządzanie budżetem oraz brak wystarczającego testowania i optymalizacji kampanii (Ironpaper, Godfrey).

Raporty wskazują również, że jednym z głównych problemów jest brak odpowiednich danych i analiz – około 62% firm B2B przyznaje, że brakuje im specjalistów, którzy mogliby efektywnie analizować wyniki kampanii. To utrudnia ocenę skuteczności działań i szybką reakcję na zmieniające się potrzeby rynku (Adobe Digital Insights). Dodatkowo, nieprecyzyjnie zdefiniowane cele kampanii lub ich całkowity brak sprawiają, że 50% kampanii nie spełnia swoich założeń, co wpływa na ich niski wskaźnik sukcesu (Ironpaper, Godfrey)​.

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.