Jak zorganizować produkty w sklepie internetowym?

Internety

Czym jest kategoryzacja produktów w e-commerce? Kategoryzacja produktów to stworzenie konkretnej struktury, oraz ram opartych na cechach,  które charakteryzują te produkty. Dzięki temu efektywniej organizujemy i prezentujemy produkty naszym klientom, dostarczając im przy tym niezbędne doświadczenia zakupowe. Pomagamy w nawigacji i prostym i szybkim dotarciu do konkretnego produktu.  Kategoryzacja produktów w e-commerce to stworzenie zorganizowanego […]

Czym jest kategoryzacja produktów w e-commerce?

Kategoryzacja produktów to stworzenie konkretnej struktury, oraz ram opartych na cechach,  które charakteryzują te produkty. Dzięki temu efektywniej organizujemy i prezentujemy produkty naszym klientom, dostarczając im przy tym niezbędne doświadczenia zakupowe. Pomagamy w nawigacji i prostym i szybkim dotarciu do konkretnego produktu. 

Kategoryzacja produktów w e-commerce to stworzenie zorganizowanego i łatwego do przeszukiwania doświadczenia zakupowego poprzez podzielenie i ułożenie produktów w intuicyjne kategorie i podkategorie.

Dlaczego kategoryzacja produktów jest ważna w e-commerce?

Jest super efektywnym sposobem na wprowadzenie usprawnień w procesach zakupów online w sklepach internetowych. To istotny element, który, wpływa na organizację produktów w dużych i małych sklepach internetowych. Sklepy, które oferują tylko kilka produktów, będą miały inne wyzwania związane z budową drzewa kategorii, niż większe sklepy z dużymi katalogami. Będą różnić się od siebie potrzebami ich uporządkowania oraz ścieżkami wyszukiwań. Dzięki temu,  klienci będą mogli łatwo znaleźć to, czego potrzebują, a co za tym idzie kupić to.

Ważne i do zapamiętania!

Właściwy podział i zbudowanie czytelnych i zrozumiałych dla klientów segmentów produktów realnie wpływa na lepszą konwersję i usprawnia procesy zakupowe. Sprawia, że klienci chętniej i łatwiej kupują. Mogą sprawnie odnaleźć podobne, polecane produkty lub wyszukiwać produkty za pomocą wspólnych słów kluczowych i cieszyć się bardziej efektywnymi zakupami.

Kilka najważniejszych zalet kategoryzacji produktów w e-commerce

Dobrze zorganizowany sklep internetowy po prostu sprzedaje więcej! 

Pomóż swoim klientom sprawnie i szybko znaleźć to, czego szukają. Zaprojektuj optymalne ścieżki dotarcia do wybranych kategorii i produktów. Wyeliminuj przeszkody i niejasności. Projektuj proste i zrozumiałe drzewa kategorii. Dzięki temu niwelujesz bariery, które mogłyby odciągać Twoich klientów od zakupów w Twoim sklepie internetowym. 

Uporządkowanie produktów w kategorie pomaga użytkownikom szybko znaleźć to, czego szukają lub odkrywać nowe produkty na podstawie ich zainteresowań lub okazji.

Skuteczna kategoryzacja produktów działa jako jeden z  rodzajów strategii up-sellingu lub cross-sellingu. Jeśli na przykład klienci szukają uroczych kolczyków, są bardziej skłonni kupić więcej par, jeśli zobaczą stronę kategorii pełną świetnych opcji. Chętniej też kupią idealnie dobrane i zarekomendowane dodatki do produktu, który właśnie kupują.

Ułatwia wyszukiwanie!

Jeśli masz funkcję wyszukiwania w swoim sklepie, to uporządkowane kategorie produktów poprawią jego funkcjonalność i dokładność. Klient szybciej, prościej i po prostu skuteczniej dotrze do produktów, których potrzebuje. 

Przemyślane i poprawnie zaprojektowane kategorie produktowe zoptymalizują Twój sklep internetowy pod kątem wyszukiwarek takich jak Google i zwiększą jego potencjał w SEO.

Kategoryzacja produktów pomaga w monitorowaniu danych

Podział produktów na kategorie pozwala monitorować, które strony kategorii mają najwięcej odwiedzin i które mają najwyższy współczynnik konwersji. 

Jest też niezbędna przy prowadzeniu kampanii marketingowych. Kierowanie ruchu płatnego na dobrze przygotowane i wprowadzone kategorie produktów, pomaga generować lepsze przychody i współczynniki konwersji. 

Uporządkuj i stwórz efektywne kategorie produktowe w swoim sklepie internetowym. 

Jeśli chcesz uporządkować i sklasyfikować produkty w swoim sklepie w sposób, który zapewni klientom zoptymalizowane doświadczenia zakupowe, wykonaj następujące czynności:

  • Zbierz niezbędne dane o produkcie
  • Stwórz potencjalne kategorie dla swoich produktów
  • Wykorzystaj badanie słów kluczowych do optymalizacji kategorii produktów/stron
  • Kategoryzuj swoje produkty na podstawie zachowań użytkowników
  • Unikaj używania kategorii „inne”
  • Przypinaj produkty do jednej kategorii — z wyjątkiem kategorii specjalnych
  • Buduj proste czytelne kategorie produktów, pamiętaj, że powinny różnić się od siebie

Dziękuję, że mnie czytasz. 

panWokularach | internety tłumaczy 

Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!

#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja

Na co dzień pomagam:

  • Sklepom, serwisom internetowym niezależnie jak duże już zdążyły urosnąć, by rosły jeszcze bardziej i efektywniej.
  • Markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać ze swoimi odbiorcami.
  • Firmom skalować ich biznesy, rozwijać się na rynku polskim i zagranicznym.

Ps. 

Jeśli interesują Cię moje treści, śledź mnie w mediach społecznościowych. Polub moje strony w socjalach. Udostępnij moje treści znajomym. 

Napisane przez : 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Jestem analogowym facetem w cyfrowym świecie. Nie potrafię funkcjonować bez muzyki, kina , teatru i fotografii. Lubię odkrywać nowe smaki, miejsca, zapachy. Potrzebuję przestrzeni, emocji i ludzi. Na co dzień pomagam markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać :). Układam je w spójną całość, pokazuję jak budować interesujące historie, tworzyć i wdrażać strategie oraz nowoczesne technologie.