panWokularach

4 filary, panteony raczej :) sukcesu w e-commerce

Internety

Jak zdefiniować sukces w e-commerce?  Zapraszam Cię do znalezienia swojej odpowiedzi na to pytanie. Warto zbudować własną definicję sukcesu w e-commerce, zdefiniować to, jak go rozumiemy. Co oznacza on dla nas i dla naszego biznesu online.  Na każdym etapie rozwoju Twojego biznesu online ta definicja może się różnić i na pewno będzie się zmieniać w […]

Jak zdefiniować sukces w e-commerce? 

Zapraszam Cię do znalezienia swojej odpowiedzi na to pytanie. Warto zbudować własną definicję sukcesu w e-commerce, zdefiniować to, jak go rozumiemy. Co oznacza on dla nas i dla naszego biznesu online. 

Na każdym etapie rozwoju Twojego biznesu online ta definicja może się różnić i na pewno będzie się zmieniać w czasie, wraz z priorytetami, które zdefiniujesz. 

Czym jest sukces w e-commerce i na jakiej podstawie stwierdzić, że go osiągnęliśmy? 

To kolejne wyzwanie dla Ciebie. Dla jednych będzie to czterokrotny wzrost przychodów, dla innych to dwukrotne obniżenie kosztów, dla kolejnych, będzie to zwiększenie lojalności klientów lub podwojenie ich ilości. Jak widzisz, każdy może wyrażać i zdefiniować sukces w e-commerce w inny sposób i zupełnie inaczej dobierać do jego mierzenia wskaźniki. Warto wykonać właśnie takie ćwiczenie, które pomoże Ci właściwie zdefiniować cele i KPI dla ich osiągnięcia. 


Sprzedaż w sieci to proces, który musi się rozpocząć dużo wcześniej nim postawisz sklep,  odpalisz pierwsze reklamy i pokażesz wszystkim swój pierwszy produkt.

 

To jest bardzo ważne, żeby przemyśleć swoje działania, ułożyć je w konkretny plan, zbudować strategię. Dzięki temu unikniesz ciągłego gaszenia pożarów i ratowania sytuacji.

Zerknij, poniżej wymieniłem kilka najważniejszych elementów prawidłowo zdefiniowanego procesu: 

  • 🎈Strategia
  • 🎈Plan działania
  • 🎈Branding
  • 🎈Marketing
  • 🎈Proces sprzedaży
  • 🎈Analityka i dane
  • 🎈Wprowadzanie zmian, testowanie rozwiązań

Większość tych rzeczy powinno się wydarzyć, zanim klepniesz w enter uruchamiając sklep i reklamy.

Postaw klienta w centrum swoich działań!

To bardzo się opłaca i będzie generować Ci wiele korzyści. Naprawdę warto dołożyć wielu starań, żeby osoby odwiedzające Twój sklep, czuły się w nim dobrze, swobodnie się po nim poruszały, rozumiały przedstawione w nim treści.  

Co zrobić, żeby Klient znalazł się w centrum Twoich działań? 

  • 👉 Stwórz skuteczną komunikację, zamiast wysyłać suche komunikaty.
  • 👉 Zbuduj propozycje wartości dopasowane do Twojej grupy docelowej, zamiast twardych propozycji sprzedaży. 
  • 👉 Opowiadaj angażujące historie, zamiast publikacji wielu niezrozumiałych treści. 
  • 👉 Zastanów się w jakim kontekście klient będzie wybierał Twoją markę, nie ścigaj się ślepo z konkurentami. 
  • 👉 Pomyśl o prawdziwych potrzebach Twoich klientów, nie myśl o wyizolowanych personach. 

4 filary sukcesu w e-commerce

Co zrobić, żeby sprzedawać w sieci i móc rozwijać swój sklep internetowy?

  1. Zainteresować ofertą e-sklepu, marką
  2. Zachęcić do zakupu
  3. Domknąć transakcję
  4. Zaprosić do powrotu i do dokonania kolejnych zakupów

Te cztery prawidłowo wdrożone etapy, pomogą Ci budować Twój biznes w internetach. 

Zainteresować klienta ofertą e-sklepu, marką – przyciągaj i angażuj!

To etap, w którym wszystkim możliwymi sposobami będziesz pracować nad tym, żeby przyciągnąć ludzi do swojej witryny e-commerce i zainteresować ich ofertą. Możesz to osiągnąć poprzez: SEO, Content Marketing, Media społecznościowe, Hasztagi, Płatne — Meta Ads i Gads.  

Content Marketing is KING. Zadbaj o wartościowe artykuły na temat swojej branży i produktów. Opisz wszelkie możliwe odpowiedzi na pytania klientów dotyczące Twojego produktu czy usługi. Dzięki temu klienci nie będą musieli skakać ze strony na stronę i szukać odpowiedzi na nurtujące ich pytania na innych stronach i blogach. 

Stwórz mapę słów kluczowych, po których Twoi potencjalni klienci będą mogli dotrzeć do Twojego sklepu. SEO jest ważne. Stwórz opisy kategorii zawierające słowa kluczowe, a Twój sklep internetowy będzie zyskiwał w wyszukiwaniach organicznych. 

Wykorzystaj potencjał drzemiący w mediach społecznościowych. Tworzenie treści i publikowanie w social mediach to świetny sposób na zwiększenie widoczności i dotarcie do grupy docelowej.

Zachęcić do zakupu – konwertuj, spraw, aby ludzie chcieli kupować!

Na tym etapie masz jedno mega ważne zadanie- to zamiana odwiedzających w kupujących. Sprawdzaj ilu odwiedzających finalnie dokonuje zakupu. Upewnij się, że nawigacja po Twoich produktach jest łatwa. Oznacz produkty i pozwól odwiedzającym filtrować według tych tagów. Przejrzyj podobne witryny i zobacz, jak inni układają swoje produkty. 

Buduj zaufanie, to ważny element sprzedaży w sieci, który często jest pomijany. Dbaj o aktualne informacje w sklepie internetowym, twórz opisy, które z chęcią się czyta. Zadbaj o przejrzystość layoutu sklepu. W innym wypadku odwiedzający nie dokonają zakupu. 

Sklep powinien być zaprojektowany w taki sposób, żeby ludzie nie zastanawiali się dwa razy nad dokonaniem transakcji. Ciężki, przestarzały układ sekcji zawierający wile linków/opcji wyboru, zdjęcia w niskiej rozdzielczości, nieczytelnie i niedoświetlone to elementy, które zniechęcają kupujących. Nie będą czuli się bezpiecznie, żeby dokonać płatności i zamknąć sprzedaż.   

Funkcjonalność wyszukiwania i filtrowania. Zadbaj o komfortowe elementy wyszukiwania. Zaimplementuj rozszerzone funkcjonalności, które umożliwią precyzyjnie dotarcie do szukanych produktów. 

Domknąć transakcję – zamknij, poproś o dokończenie procesu realizacji transakcji!

Zadbaj o porzucone koszyki, pilnuj procesów, sprawdzaj gdzie i dlaczego odpadają Twoi klienci. Tak, Twój potencjalny nabywca opuścił Twoją witrynę, ale to nie znaczy, że utraciłeś go na dobre. Skonfiguruj reklamy retargetowane, które będą wyświetlane tym osobom, które opuściły Twój sklep lub nie dokończyły ścieżki zakupowej. Mogli być zainteresowani, ale nie byli gotowi na dokonanie zakupu.

Żadnych ukrytych opłat ani skandalicznie wysokich  kwot za wysyłkę. Klient od samego początku musi wiedzieć jakie opłaty ponosi. Ukrywanie ich lub dodawanie znienacka, kończy się przerwaniem przez klienta ścieżki zakupowej, lub rozczarowaniem po dokonanej transakcji. 

Dosprzedawaj. Ułatwiaj dodanie dodatkowych pozycji do koszyka. Twórz pakiety lub grupy produktów komplementarnych. Stwórz listę produktów promocyjnych, które klient może kupić impulsowo w dobrej cenie. To jest świetny sposób na zwiększenie średniej wartości zakupów.

Zaprosić do powrotu i do dokonania kolejnych zakupów – zatrzymaj ich, spraw, aby wrócili i kupili więcej!

Jeśli masz już kogoś, kto był w Twoim sklepie i dokonał transakcji, wykorzystaj ten potencjał. Ta osoba lubi Twoje produkty i zaufała Twoje marce. Spaw, żeby kupiła ponownie i opowiedziała o Twoim sklepie znajomym.   

Stwórz fajne e-maile z wiadomościami. Zadbaj o ciekawą, spersonalizowaną, kreatywną komunikację z Twoimi klientami. Stwórz ciekawe szablony maili, które będą rozsyłane do klientów na etapie realizacji zamówienia. 

Ciekawy Newsletter to kolejne narzędzie, które pomoże Ci realizować cele na tym etapie. Dawaj konkretną wartość. Stwórz wartościowe propozycje treści, rozsyłane za pomocą maili co 2 lub 4 tygodnie. Absolutnie żadnego spamu – spam to najlepszy sposób, aby skłonić kogoś do rezygnacji z subskrypcji. Jeśli codziennie wysyłasz e-maile z informacją, aby ktoś kupił więcej produktów, to najprawdopodobniej zrezygnuje z subskrypcji i już go więcej w swoim sklepie nie zobaczysz. 

Przygotuj oferty specjalne. Dla tych wszystkich, którzy już dokonali zakupu, zaproponuj specjalną ofertę, zniżkę na kolejne zakupy. Śledź efektywność, testuj różne formy ofert.  

Opinie to kolejna rzecz warta uwagi. To łatwe do zrobienia i może dostarczyć Ci wielu cennych informacji na temat tego, jak ulepszyć swój biznes e-commerce. Po otrzymaniu zamówienia klienta wyślij e-mail z prośbą o opinię. Stwórz ankietę, zaprojektuj proces i kolejne działania. 


Dziękuję, że mnie czytasz. 

panWokularach | internety tłumaczy 

Podokręcajmy śrubki w Twoim sklepie internetowym!

#strategie | #ecommerce | #marketing | #komunikacja

Na co dzień pomagam:

  • Sklepom, serwisom internetowym niezależnie jak duże już zdążyły urosnąć, by rosły jeszcze bardziej i efektywniej.
  • Markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać ze swoimi odbiorcami.
  • Firmom skalować ich biznesy, rozwijać się na rynku polskim i zagranicznym.

Ps. 

Jeśli interesują Cię moje treści, śledź mnie w mediach społecznościowych. Polub moje strony w socjalach. Udostępnij moje treści znajomym. 

Napisane przez : 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O mnie

Jestem analogowym facetem w cyfrowym świecie. Nie potrafię funkcjonować bez muzyki, kina , teatru i fotografii. Lubię odkrywać nowe smaki, miejsca, zapachy. Potrzebuję przestrzeni, emocji i ludzi. Na co dzień pomagam markom, żeby znów były fajne i potrafiły rozmawiać :). Układam je w spójną całość, pokazuję jak budować interesujące historie, tworzyć i wdrażać strategie oraz nowoczesne technologie.

Platforma zarządzania zgodami od Real Cookie Banner