to NIE jest popularna w B2B droga

Żeby na przykład informować klienta o procesie realizacji jego zlecenia…

Mała rzecz, która znacząco wpłynie na doświadczenia Twojego klienta i jego lojalność. Dodatkowo będzie świetnym wyzwalaczem kolejnych transakcji. 

Taka sytuacja. 

Zamówiłem mailing do bazy zewnętrznej w firmie, która posiadała kontakty do osób znajdujących się w interesującej mnie grupie docelowej. 

Informację o koszcie takiej wysyłki otrzymałem dość szybko po wysłaniu maila z zapytaniem, ale tylko goły koszt – kosztuje to tyle!

Bez informacji o tym jak liczna jest grupa kontaktów, jakie ma segmenty oraz bez jakichkolwiek informacji o formie takiego mailingu. Czy mogę go układać dowolnie, czy musi być wysyłany w odgórnie narzuconym schemacie? Nie było też informacji o terminach i  czasie wysyłki oraz o tym co jest potrzebne, żeby takie zamówienie zrealizować. 

O to wszystko musiałem dopytywać w kolejnych mailach i kontaktach telefonicznych. 

Ale zebrałem wszystko czego potrzebowałem, przygotowałem niezbędne rzeczy. Ustaliłem termin wysyłki. 

Termin się zbliżał, oczekiwałem jakiegoś ruchu ze strony tej firmy, kontaktu w sprawie testowej wiadomości, żeby sprawdzić czy materiały, które wysłałem w ich systemie mailingowym dobrze się poukładały.  

Piszę kolejnego maila, dostaję w odpowiedzi testową wiadomość. Zauważam elementy do poprawy, wysyłam skorygowane materiały i raz jeszcze potwierdzam termin i godzinę wysyłki. 

Przyszedł wyczekiwany termin, minęła ustalona godzina i nic. Nie mam żadnej wiadomości czy moje zlecenie zostało zrealizowane. Piszę kolejny mail,  w  odpowiedzi na który otrzymuję potwierdzenie, że wysyłka właśnie została zrealizowana. Ufffff.

Pracuję z wieloma firmami B2B, każdej bez wyjątku doradzam tę jedną rzecz. Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, której realizacja rozłożona jest w czasie i wymaga spięcia wielu elementów, informuj swojego klienta o każdym etapie realizacji czy zmianie statusu. 

>>>  Można to zrobić automatycznie podpinając adekwatne wiadomości w systemie, który po zmianie statusu wygeneruje odpowiedni mail. 

>>>  Można też po prostu ręcznie wysłać maila, sms lub zadzwonić.      

Warto przyjrzeć się skrupulatnie procesowi realizacji zleceń, zamówień. Dzięki temu zbudujesz wartość, którą docenią Twoi klienci. Zrób wszystko co możesz, żeby ułatwić im kupowanie!


#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.