Co sprawia, że B2B chce kupować  🛒 online?

Według raportu firmy E-point „B2B Buying Process in Poland: Challenges, Trends, Inspirations” najistotniejsze są trzy elementy:

🎈 Możliwość zakupu w dogodnym czasie i miejscu – 70%

🎈Wygoda – 67%

🎈Szybkość – 65%

Obserwując segment B2B i aktywnie uczestnicząc w tworzeniu dla niego rozwiązań e-commercowych, widzę, że coraz ważniejsze dla wielu organizacji B2B staje się dostosowanie do zmieniających się preferencji klientów. Dochodzi do głosu coraz młodsze pokolenie decydentów, które preferuje cyfrowe rozwiązania, zamiast tradycyjnych katalogów czy rozmów z przedstawicielami handlowymi.    

Dodatkowo klienci biznesowi oczekują standardów obsługi podobnych do tych, które znają z sektora B2C. Między innymi intuicyjnych interfejsów, szybkich płatności czy atrakcyjnych promocji.

Co wpływa na decyzje kupujących B2B online?

Czytelny i zrozumiały proces zakupowy 

  • Czytelny proces zakupowy B2B ecommerce to taki, w którym klient od razu wie gdzie kliknąć i jak zamówić, bez zbędnych formalności.
  • Zrozumiały to taki, który nie wymaga studiowania instrukcji – wszystko jest intuicyjne.

Obniżenie poczucia ryzyka 

Obniżenie poczucia ryzyka w B2B online to takie ogarnięcie procesów zakupowych, żeby firma czuła, że ma „parasol ochronny” 

  • to płatności po odbiorze, gwarancje i reklamacje, 
  • to  opinie innych klientów, które działają jak dobra rekomendacja od spoko ziomka. 

Chodzi o to, żeby klienci nie musieli się zastanawiać „czy nie wpadniemy”, tylko klikali „kupuję” z przekonaniem, że nie zostaną z problemem na lodzie.

Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa 

Chodzi o stworzenie środowiska, w którym firmy czują, że ich transakcje są chronione na każdym etapie, a ewentualne problemy rozwiązuje się szybko i profesjonalnie.

Oszczędność czasu i pieniędzy 

Oszczędność czasu i kasy w B2B online to takie zakupy, przy których nie musisz tracić czasu na telefony i maile – klikasz, zamawiasz i lecisz dalej, a rabaty i super ceny wpadają automatycznie.

Edukacja 

Edukacja w B2B online to takie „szkolenie na tu i teraz” webinary, które tłumaczą produkty jak kumpel przy oranżadzie i poradniki, które nie wymagają doktoratu, żeby je zrozumieć.


Chodzi o to, żeby klient biznesowy nie musiał googlować na oślep, tylko dostał wiedzę podaną na tacy, w Twoim serwisie.


#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.