Aaaaa, niech ludzie gadają!

“Nie ważne co mówią, ważne żeby mówili”. To podejście już bardzo dawno przestało być aktualne. Co więcej może wyrządzić wiele złego Twojej marce. Możesz nie zdawać sobie sprawy jak często nabywcy wymieniają się opiniami o Twojej marce czy produkcie. Bardzo często szukają opinii u znajomych lub w internetach. 

Dlatego warto pamiętać, że opinie innych klientów odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym. Bo wpływają na decyzje zakupowe i budują zaufanie do marki. 

🎈Wpływają na decyzje zakupowe – klienci często szukają opinii innych użytkowników, aby dowiedzieć się jak dany produkt sprawdza się w praktyce, jakie są jego zalety i wady oraz czy spełnia ich oczekiwania. Aż 93% konsumentów przyznaje, że ich wybory są kształtowane przez recenzje innych osób (badanie firmy Emplifi). 

🎈Budują zaufanie – pozytywne opinie zwiększają zaufanie klientów do sklepu internetowego, marki oraz oferowanych produktów. Autentyczne opinie, pozostawione przez realnych nabywców są postrzegane jako bardziej obiektywne i rzetelne niż reklamy. 

🎈Pełnią rolę doradcy – opinie o produktach pełnią rolę doradcy, pomagając klientom w wyborze odpowiedniego produktu. Utwierdzają go w dokonywanym wyborze. Podpowiadają jego słuszność i zasadność. 

🎈Budują społeczny dowód słuszności – opinie klientów są społecznym dowodem słuszności, dlatego są tak ważne w procesie zakupowym. Pozytywne opinie działają jak wpis w pamiętniku o treści „chcę tu wrócić”. Pozwalają zauważyć innym, że firma dostarcza wysokiej jakości produkty lub usługi, które sprawdziły się u innych osób.

🎈Generują wskazówki do ulepszeń – opinie klientów mogą zawierać wskazówki, w jakim obszarze firma powinna wprowadzać udoskonalenia, na co zespół sprzedaży czy marketingu powinien zwrócić uwagę tworząc komunikację i reklamy oraz w jakim kierunku firma mogłaby się dalej rozwijać. 

🎈Budują lojalność klientów – klienci zadowoleni z zakupów, którzy otrzymali produkty zgodne z opisem i opiniami o nich, są bardziej skłonni do ponownego skorzystania z oferty sklepu.Generują systematyczne i coraz większe przychody.  

🎈Zapewniają rekomendacje – zadowoleni klienci często polecają sklep oraz produkty innym osobom, co przekłada się na zwiększenie liczby klientów i sprzedaży. Są w tym wiarygodni, bo sami to przetestowali. 

🎈Budują autentyczność – opinie klientów są postrzegane jako autentyczne, ponieważ pochodzą od osób, które miały bezpośredni kontakt z produktem lub usługą firmy. Skorzystały z oferty, były zadowolone lub nie i podzieliły się tym faktem z innymi. 

🎈Tworzą doświadczenia użytkowników – opinie odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia użytkowników z produktem lub usługą firmy. Klienci ufają opinii osób, które miały bezpośrednią interakcję z produktem lub usługą, ponieważ uważają je za bardziej wiarygodne od komunikatów marketingowych.

Negatywne opinie mogą zniechęcić klientów do zakupu, wskazując na potencjalne problemy z produktem lub obsługą, podczas gdy pozytywne opinie mogą zachęcić do zakupu, świadcząc o wysokiej jakości produktu. 

Natomiast w odpowiedniej proporcji negatywne opinie potrafią być bardzo pożyteczne. Bo marka, produkt z wybudowaną za wszelką cenę nieskazitelnością i perfekcją, przestaje być wiarygodna. Nawet najlepsze produkty i marki nie są idealne, mają swoje mankamenty, rysy i zadrapania. 


#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.